Selamat Datang

Kami mengalu-alukan sebarang komen dan cadangan untuk blog ini.Segala aduan juga boleh dibuat di blog ini.Sila sertakan data peribadi yang lengkap untuk segala aduan agar aduan dapat diselesaikan dengan berkesan.

Nama :
No My Kad:
Alamat:
No Tel:
Masalah/Aduan anda:

Wednesday, November 4, 2009

Isu Nelayan Lagi


Posting kali ini memang banyak menyentuh mengenai Nelayan kerana Pusat Khidmat menerima banyak aduan mengenai Nelayan terutama mengenai kebajikan Nelayan.

1.Kemiskinan : Banyak nelayan dikaitkan dengan kemiskinan.Banyak kes kebajikan yang diterima oleh Pusat Khidmat mebabitkan golongan ini.

2.Isu rumah nelayan : diberikan semenjak 1985 Kerjaan negeri Pahang ingin mewujudkan Perkampungan nelayan @ perumahan Nelayan yang terbesar didunia di Bunut Rendang bersebelahan perumahan Inderapura agar Nelayan yang rata-rata berpendapatan rendah dapat tinggal diperumahan yang selesa dan murah sehingga sekarang janji tinggal janji.Sudah bergenerasi Nelayan menunggu akan janji ini sehingga ada yang sudah pun dijemput ilahi.Sila baca mengenai isu nelayan didalam perbahasan Dewan Rakyat yang dibawa oleh MP Kuantan dari isu minyak diesal,ais,perumahan,kad nelayan,elaun dan juga kebajikan nelayan.

No comments:

Post a Comment