Selamat Datang

Kami mengalu-alukan sebarang komen dan cadangan untuk blog ini.Segala aduan juga boleh dibuat di blog ini.Sila sertakan data peribadi yang lengkap untuk segala aduan agar aduan dapat diselesaikan dengan berkesan.

Nama :
No My Kad:
Alamat:
No Tel:
Masalah/Aduan anda:

Tuesday, December 1, 2009

BTS @ Back To School

Program BTS ialah program untuk memberi bantuan kepada pelajar2 miskin dan yatim didalam Parlimen Kuantan.Sudah sedia maklum perbelanjaan untuk kembali ke sekolah bagi setiap anak2 adalah amat tinggi setiap tahun tanyalah kepada setiap ibu-bapa yang punya anak ramai berapa banyakkah perbelanjaan yang perlu untuk anak2 kembali ke sekolah.
Program BTS ini sudah kali ke 2 kami jalankan semenjak 2008.tahun lepas program ini dijalankan di Annex Resthouse pada 25hb Disember 2008 seramai 175 orang penerima terdiri dari pelajar2 miskin dan yatim menerimanya.
Bagaimana ianya berjalan?BTS dibuka kepada semua anak2 yatim dan miskin yang berumur dibawah 15 tahun sahaja bersekolah di dalam Parlimen Kuantan (DUN Teruntum,Inderapura,Tg Lumpur),Ibu bapa atau Penjaga hendaklah berpendapatan Bawah RM700 dan mempunyai tanggungan 5 orang dan keatas.Pengesahan pendapatan bolehlah dibuat oleh Ketua Kampung JKKK atau Penghulu.
Kami juga berharap kepada sumbangan orang ramai yang sudi untuk menaja pelajar2 ini sebanyak RM60/setiap pelajar(Boleh membeli pakaian,kasut atau kelengkapan sekolah yang lain)Kepada penderma yang sudi boleh behubung dengan kami melalui email dan no tel yang tertera didalam blog ini.


No comments:

Post a Comment